مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 09:152022-12-14اقتصادي

احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها در مشهد؛ آرزوی 20 ساله ای که محقق نشده است


موضوع احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها برای اولین بار در سال 1380 در مشهد مطرح شد، اما تقریبا بعد از گذشت 20 سال هنوز زمین اصلی این شهرک مشخص نشده و آرزوی چندین ساله فعالان صنعتی این بخش محقق نگردیده است؛ - احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها در مشهد؛ آرزوی 20 ساله ای که محقق نشده است ایسنا/خراسان رضوی موضوع احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها برای اولین بار در سال 1380 در مشهد مطرح شد، اما تقریبا بعد از گذشت 20 سال هنوز زمین اصلی این شهرک مشخص نشده و آرزوی چندین ساله فعالان صنعتی این بخش محقق نگردیده است؛احداث این شهرک هنوز در مرحله جانمایی زمین باقی مانده است.

خراسان رضوی و شهر مشهد از لحاظ سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی دارای ظرفیت بسیار بالایی است به طوری که این شهر از سوی یونسکو در سال 1396 (2017 میلادی) به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها برگزیده شد.

همچنین به گفته کارشناسان به جرات می توان گفت جواهرسازی در هیچ جای ایران کیفیتی مشابه مشهد ندارد و این کیفیت قابل رقابت با تمام جهان بوده و این مساله نقطه عطفی برای صنعت جواهر سازی مشهد است.

در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در مشهد در حوزه فلزات گرانبها و گوهرسنگ ها فعالیت می کنند و احداث این شهرک منجر به ساماندهی فعالان این صنعت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها در مشهد؛ آرزوی 20 ساله ای که محقق نشده است

احداث شهرک تخصصی گوهرسنگ ها در مشهد؛ آرزوی 20 ساله ای که محقق نشده است