مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 08:352022-12-14اجتماعي

نابودی حیات آبزیان رودخانه ها با خشکسالی/ لطمه صید غیرمجاز به ذخایر آبزی


متأسفانه زایشگاه طبیعی آبزیان در رودخانه ها به دلیل خشکسالی و یا احداث سدهای بالادست از بین رفته است.

- ایسنا/گلستان مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: متأسفانه زایشگاه طبیعی آبزیان در رودخانه ها به دلیل خشکسالی و یا احداث سدهای بالادست از بین رفته است.

اسماعیل جباری امروز چهارشنبه 23 آذر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صیادان گلستانی در 120 کیلومتر از سواحل گلستان مشغول صیادی هستند، در گلستان دو رودخانه قره سو و گرگانرود وجود دارد که منتهی به دریا می شود اما متأسفانه به دلیل خشکسالی و یا احداث سدهای بالادست دیگر شاهد تکثیر طبیعی در رودخانه ها نیستیم.

وی از اجرای طرح بازسازی ذخایر آبزی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه زایشگاه طبیعی آبزیان در رودخانه ها از بین رفته شیلات با کمک صیادان، اقدام به بازسازی ذخایر کرده و از سال جاری تاکنون حدود 150 تن انواع ماهیان به دریا رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان تأکید کرد: برای حفظ ذخایر دریا، امسال حدود 50 میلیون بچه ماهی اعم از کپور، کلمه و غیره تکثیر کرده و به آب های دریای خزر رهاسازی کرده ایم که خوشبختانه امسال کپور موفق عمل کرده و خود را نشان داده است.

جباری با بیان اینکه امسال برای فصل کار صیادان گلستانی برنامه ریزی کردیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط تکثیر طبیعی وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی حیات آبزیان رودخانه ها با خشکسالی/ لطمه صید غیرمجاز به ذخایر آبزی

نابودی حیات آبزیان رودخانه ها با خشکسالی/ لطمه صید غیرمجاز به ذخایر آبزی