مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 آذر 1401 ساعت 08:052022-12-14اقتصادي

زمان بندی غلط پاشنه آشیل کشت قراردادی/ خودکفایی نقشه راه می خواهد


کشت قراردادی گندم با هدف تامین کود پایه در زمان کشت گندم و حمایت از کشاورز برنامه ریزی شده اما با ابلاغ دیرهنگام این دستورالعمل، زارع زمان طلایی را از دست داده است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مریم شریفی: کشاورزی قراردادی، یک نوع روش تولید در کشاورزی است که مطابق توافقی بین خریدار و کشاورز انجام شده و در قرارداد شرایط تولید و بازاریابی محصول ذکر می شود.

هدف از کشت قراردادی، تأمین نهاده های تولید، آموزش کشاورزان و بازاریابی محصول است تا کشاورزان فارغ از دغدغه آن ها تنها بر تولید تمرکز کرده و محصول بیشتر با بالاترین کیفیت پرورش دهند.

اما آنچه در کشور ما با عنوان کشت قراردادی در حال اجرا است عبور از مراحل سخت و طولانی بوده که برای بسیاری از کشاورزان سخت است و توجیه ندارد.

کشت قراردادی سفته و چک می خواهد علی اکبر نودهی یکی از کشاورزان گلستانی به خبرنگار مهر گفت: من هم برای کشت قراردادی مراجعه کردم ولی چون گوشی اندروید با سیم کارت به نام خودم نداشتم نتوانستم از آن استفاده کنم.

ابلاغ دیرهنگام کشت قراردادی دبیر خانه کشاورز گلستان در خصوص کشت قراردادی گندم به خبرنگار مهر گفت: برنامه ابلاغ کشت قراردادی گندم را اول آذرماه اعلام کردند یعنی زمانی که بیش از 80 درصد کشت گندم در استان انجام شده بود؛ هنگامی که کشاورز بذر و کود مورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان بندی غلط پاشنه آشیل کشت قراردادی/ خودکفایی نقشه راه می خواهد

زمان بندی غلط پاشنه آشیل کشت قراردادی/ خودکفایی نقشه راه می خواهد