مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 22:152022-12-13پزشكي

مصرف منطقی دارو را جدی بگیرید/معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آنتی بیوتیک ها همگی عوارض جانبی دارند به همین دلیل به هیچ وجه مصرف بدون تجویز پزشک و بی رویه آن توصیه نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامعلی جاودان بیان داشت: همزمان با افزایش مصرف دارو ناشی از شیوع بیماری های ویروسی و تنفسی در استان علاوه بر سهم 2 درصدی داروی اختصاصی وزارت بهداشت به استان با پیگیری های لازم این سهم از دارو به 3 درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان نیز به نسبت کشور دچار چالش کمبود دارو شده است، عنوان کرد: در گذشته در درمان بیماری ها، خانواده ها حداقل مصرف دارو را داشتند اما اکنون هر شخصی با کوچک ترین علائمی که دارد به سوی مصرف داروهای مختلف به مقدار زیاد روی می آورد که این موضوع نیاز به مدیریت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست بلکه ضد حیات است، مطرح کرد: آنتی بیوتیک ها همگی عوارض جانبی دارند به همین دلیل به هیچوجه مصرف بدون تجویز پزشک و بی رویه آن توصیه نمی شود و در جامعه نیاز به سواد سلامت است و مردم باید مصرف منطقی دارو را جدی بگیرند.

جاودان عنوان کرد: 162 هزار عدد سرم وارد استان هرمزگان شده که بیش از 3 درصد سهم دارویی کشور را در بر می گیرد در صورتی که سهم جمعیتی هرمزگان دو درصد کشوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف منطقی دارو را جدی بگیرید/معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست

مصرف منطقی دارو را جدی بگیرید/معنای آنتی بیوتیک چرک خشک کن نیست