مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 17:502022-12-13سياسي

مناظره ای داغ دباره نگاه فقه و قانون به جرم «محاربه»


دانشگاه امام صادق (ع) میزبان دکتر محسن برهانی استادیار و معاون گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و حجت الاسلام جلیل محبی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی از دانشگاه امام صادق و دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر در .

- تابناک _ اساتید حقوق در مناظره ای با عنوان محاربه در فقه و قانون که به بهانه اعدام محسن شکاری یکی از عوامل اغتشاشات اخیر برگزار شد، نظرات خود را مطرح کردند.

آنها معتقدند چنانچه ناامنی بواسطه کشیدن سلاح ایجادشده باشد، جرم است و از قوه قضاییه خواستند برای روشن شدن مساله مفاد پرونده را منتشر کند.

صبح روز پنجشنبه 17 آذرماه جاری نخستین حکم اعدام مربوط به اغتشاشات اخیر اجرا و محسن شکاری به عنوان یکی از اغتشاشگران اعدام شد.

نخستین دادگاه شکاری 10 آبان برگزار و او به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و البته جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه به اعدام محکوم شد.

تالار آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق (ع) یکشنبه شب میزبان دکتر محسن برهانی استادیار و معاون گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و حجت الاسلام جلیل محبی دکتری حقوق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناظره ای داغ دباره نگاه فقه و قانون به جرم «محاربه»

مناظره ای داغ دباره نگاه فقه و قانون به جرم «محاربه»