مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 16:402022-12-13سياسي

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می شود


رییس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می شود.

- سجاد نیک پور، امروز(22 آذر) در حاشیه برگزاری همایش منطقه ای هیات امنای موقوفات در کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در کشور بیش از یک و نیم میلیون رقبه موقوفه داریم که 996 هزار رقبه آن متصرفی منفعتی بوده که در وقفنامه آنها اداره شان به اوقاف سپرده شده و مابقی غیرمتصرفی منفعتی بوده و اداره آنها به دست متولی است.

نیک پور افزود: بیشترین رقبات کشور به ترتیب به استان های مازندران، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس اختصاص دارند.

رییس اداره امور ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اجرای طرح حدنگاری در موقوفات کشور، گفت: تاکنون بیش از 70 درصد املاک وقفی کشور تثبیت مالکیت شده و برای آنها سند تگ برگی دریافت شده است.

نیک پور با بیان اینکه کار سند دار کردن کمتر از 30 درصد رقبات کشور باقی مانده، تصریح کرد: تا پایان سال آینده همه رقبات موقوفات کشور سنددار خواهند شد.

وی سپس با بیان اینکه تا سال 1398 کمتر از 30 درصد املاک وقفی کشور سند مالکیت داشتند، گفت: از سال 1398 طی تفاهم نامه ای که سازمان اوقاف با سازمان ثبت اسناد منعقد کرد، فرآیند سنددار کردن املاک وقفی کشور سرعت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می شود

تا پایان سال آینده همه موقوفات کشور سنددار می شود