مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 15:452022-12-13بين الملل

چفیه، نماد فلسطین که خیرش به چین هم رسید!


چفیه که یک تکه پارچه شطرنجی سیاه و سفید مشخصا فلسطینی است، پارچه ای که حالا سال هاست توسط برخی به عنوان پرچم غیر رسمی کشور توصیف می شود.

- ایسناپلاس: پارچه ساده یک متر مربعی که به طور سنتی به صورت مورب به صورت مثلثی تا شده و بر سر مردان روستایی فلسطینی پوشیده می شود، برای مدتی طولانی مترادف با آرمان فلسطین بوده و هنوز هم همین معنی را همراه خود دارد، با این فرق که دیگر تنها مردان روستایی فلسطینی نیستند که این پارچه را بر سر خود می بندند، امروز فعالان حقوق بشر، معترضان ضد جنگ، ستارگان ورزش و افراد مشهور، فارغ از جنسیت، مذهب و ملیت از این پارچه به عنوان نمادی برای اعلام همبستگی و تعلق خودشان به آرمان فلسطین استفاده می کنند.

نسل قدیم فلسطین هنوز هم این پارچه را روی سر خود می اندازند در حالی که جوان ترها آن را دور گردن خود می اندازند، از آن به عنوان دستمال یا شال گردن استفاده می کنند و حتی گاهی آن را دور مچ و دست خود می پیچند.

در حالی که امروز چفیه را با فلسطین می شناسیم، خواستگاه اصلی این پارچه شطرنجی در عراق کنونی قرار دارد.

تلفظ درست چفیه هم کفیه است، که معنی آن مربوط به کوفه است، اشاره ای به شهر عراقی در جنوب بغداد که در کنار رود فرات قرار دارد، با این حال، اطلاعات کمی در مورد ریشه های چفیه وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چفیه، نماد فلسطین که خیرش به چین هم رسید!

چفیه، نماد فلسطین که خیرش به چین هم رسید!