مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 14:102022-12-13پزشكي

آنفلوانزا سه موج دارد/ هر سال واکسن بزنید


یک متخصص عفونی، در پاسخ به این سوال که «آیا می توان در ماه های دیگر سال واکسن آنفلوانزا را تزریق کرد؟»، گفت: آنفلوانزا سه موج دارد که در مهر و بهمن و اردیبهشت بروز می کند و لذا تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا توصیه می شود و هر زمان اقدام به تزریق کنیم، - ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی، در پاسخ به این سوال که آیا می توان در ماه های دیگر سال واکسن آنفلوانزا را تزریق کرد؟ ، گفت: آنفلوانزا سه موج دارد که در مهر و بهمن و اردیبهشت بروز می کند و لذا تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا توصیه می شود و هر زمان اقدام به تزریق کنیم، مفید است.

دکتر توفیق یعقوبی در گفت وگو با ایسنا، مهمترین راه پیشگیری از سرماخوردگی ها و آنفلوانزا را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار کرد: راه دوم، تزریق واکسن آنفلوانزاست.

وی با بیان اینکه همه افراد می توانند واکسن آنفلوانزا بزنند، تصریح کرد: افرادی که در معرض خطر آنفلوانزا هستند امکان دارد دچار عوارض شدید شوند، حتما واکسن بزنند.

این متخصص بیماری های عفونی و تب دار، افراد سالمند بالای 65 سال، افراد دارای بیماری های زمینه ای مزمن همچون قلبی و ریوی و دیابت، افراد تحت شیمی درمانی، افراد دارای ضعف سیستم ایمنی و مادران باردار را از جمله گروه های در معرض خطر آنفلوانزا دانست و افزود: ابتدای فصل پاییز بهترین زمان برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزا سه موج دارد/ هر سال واکسن بزنید

آنفلوانزا سه موج دارد/ هر سال واکسن بزنید