مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 14:002022-12-13اجتماعي

نگهداری 13 راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش آستارا + تصاویر


پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با مساحتی افزون بر 1076 هکتار در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا و در شمال غربی استان گیلان واقع شده است.

- نگهداری 13 راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش آستارا + تصاویر ایسنا/گیلان پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با مساحتی افزون بر 1076 هکتار در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا و در شمال غربی استان گیلان واقع شده است.

مجموعه پناهگاه حیات وحش لوندویل تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از مناطق ارزشمند زیست محیطی کشور است و در حال حاضر 13 راس گوزن مرال قرمز خزری که گاو کوهی نیز به آن گفته می شود و از گونه های زیبای شاخدار جنگل های هیرکانی و بومی شمال و همچنین از بزرگترین گوزن های علفخوار ایران است، با انجام اقدامات حفاظتی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا و با تلاش شبانه روزی محیط بانان در سایت محصور شده 65 هکتاری پارک طبیعت گردی و گردشگری پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا نگهداری و تکثیر می شوند.

گوزن قرمز ایرانی یا همان مرال که در گذشته در نواحی جنگلی هیرکانی و ساحل خزر، ارتفاعات البرز و دامنه های زاگرس جمعیت زیادی داشت، امروزه در برخی ارتفاعات دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی نیز پیدا می شود و به دلیل شکار بی رویه و تخریب زیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری 13 راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش آستارا + تصاویر

نگهداری 13 راس مرال ایرانی در پناهگاه حیات وحش آستارا + تصاویر