مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 13:452022-12-13اقتصادي

ساخت داربست های رسانا برای انتقال همزمان سیگنال الکتریکی


محققان کشور با تحقیقات روی توسعه دوپانت های زیست فعال جهت طراحی داربست های رسانا بر پایه پلی آنیلین برای کاربردهای مهندسی بافت درصدد هستند داربست های مهندسی بافت جدیدی را تولید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، زهره دارایی نژاد دانش اموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از مجریان طرح توسعه دوپانت های زیست فعال جهت طراحی داربست های رسانا بر پایه پلی آنیلین برای کاربردهای مهندسی بافت با بیان اینکه مهندسی بافت یک روش درمانی جایگزین برای روش های پیوند قدیمی است، گفت: مهندسی بافت به معنی ساخت بافت جدید است که با به کارگیری تحریک های شیمیایی، مکانیکی، الکترومغناطیسی و توپوگرافیکی کنترل شده روی سلول های هدف محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای انتقال دقیق مکانی و زمانی این سیگنال ها از داربست های مهندسی بافت استفاده می شود، گفت: برای بافت های الکترواکتیو بدن مانند عصب، ماهیچه، قلب و استخوان طراحی داربست رسانا و انتقال سیگنال الکتریکی اهمیت زیادی دارد.

وی توضیح داد: مدارهای بیوالکتریکی و اتصالات آن ها به عنوان سیگنال های راه دور بین سلولی عملکرده و مکانیسم های توسعه، حفظ و ترمیم بافت را کنترل می کنند؛ بنابراین از طریق به کارگیری تحریک الکتریکی خارجی می توان وظیفه ی این سیگنال های داخلی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت داربست های رسانا برای انتقال همزمان سیگنال الکتریکی

ساخت داربست های رسانا برای انتقال همزمان سیگنال الکتریکی