مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 12:542022-12-13اجتماعي

بینایی 30 هزار کودک زنجانی غربالگری شد


پیشگیری از معلولیت از برنامه های شاخص بهزیستی است که بصورت سالانه و با هدف گذاری صحیح انجام می شود و از اردیبهشت سال جاری تاکنون نیز نزدیک به 30 هزار کودک 3 تا 6 ساله غربالگری بینایی شدند و هدف گذاری این طرح پوشش صددرصدی همه کودکان زنجانی است.

- سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان  تعداد پایگاه های غربالگری تنبلی چشم را 36 پایگاه عنوان کرد و گفت: از این تعداد 11 پایگاه با دستگاه و چارت E  (4 دستگاه در شهرستان زنجان، 2 دستگاه در شهرستان خدابنده و بقیه شهرستان ها هر کدام یک دستگاه) و 25 پایگاه با چارت E غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال را انجام می دهند و منتظر مراجعه کودکان هستند.

وی درباره تعرفه ارائه خدمات غربالگری بینایی عنوان کرد: بهزیستی از خانواده های نیازمند دارای شرایط خاص در زمینه ی درمان تنبلی چشم و مشکلات بینایی با پرداخت کمک هزینه عینک و جراحی چشم  حمایت می کند وهزینه ی غربالگری کودکان در بخش خصوصی با دستگاه  56 هزار و 740 تومان و با چارت اسنلن 17 هزار و 430 تومان و در بخش دولتی با دستگاه 9 هزار و 520 تومان و با چارت اسنلن 4 هزار و 470 هزار تومان است.

حسینی ضمن توصیه به خانواده ها جهت غربال بینایی همه ساله کودکان 3 تا 6 سال، افزود: بهترین زمان برای تشخیص ودرمان تنبلی چشم، سنین زیر 5 سالگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بینایی 30 هزار کودک زنجانی غربالگری شد

بینایی 30 هزار کودک زنجانی غربالگری شد