مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-13اقتصادي

10 هزارمترمربع به فضای سبز شهر بجنورد افزوده شد


شهردار بجنورد از افزایش 10 هزار متر مربعی فضای سبز شهری خبر داد.

- جواد حمیدی در گفت و گو با ایسنا به افزایش 10 هزارمترمربع فضای سبز در قالب اجرای 3 پارک محله طی سال جاری اشاره کرد و گفت: ارتقای سرانه فضای سبز شهری با افزایش فضاهای تفریحی بوستان ها با موفقیت درحال انجام و طرح های مربوطه رو به اتمام است.

حمیدی اظهار کرد: پارک معراج در 2500 مترمربع، اجرای فاز سوم تکمیل پارک آسایش در 6 هزار مترمربع و پارک محله مالک اشتر در منطقه جوادیه با 1500 مترمربع وسعت، 3 بوستانی هستند که در سال 1401 ایجاد شده اند.

شهردار بجنورد همچنین تکمیل پارک باغ موزه شهدا، پارک ولایت و پارک ورزش در خیابان میرزا رضا کرمانی را در ادامه خدمات توسعه بخشی فضاهای سبز شهری موثر و مفید توصیف کرد.

وی اضافه کرد: در کاشت درختان و گیاهان این بوستان ها، توجه به سازگاری محیطی بالا و تنوع گونه های مقاوم از درختان زبان گنجشک، اقاقیا و بوته های گل رز مورد نظر قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 260 هکتار فضای سبز شهری در مرکز خراسان شمالی وجود دارد که سبب شده میانگین آن از متوسط کشوری بالاتر باشد.

میانگین فضای سبز شهری از تقسیم متراژ آن بر جمعیت یک شهر به دست می آید که اکنون در بجنورد بیش از 11 متر مربع به ازای هر فرد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزارمترمربع به فضای سبز شهر بجنورد افزوده شد

10 هزارمترمربع به فضای سبز شهر بجنورد افزوده شد