مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 10:102022-12-13سياسي

تاوان به حاشیه راندن فرهنگ سنگین است


رییس بخش شعر جایزه ادبی صدرا و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با انتقاد از بی توجهی هایی که در حوزه های فرهنگی در جامعه باب شده، گفت: غفلت و به حاشیه راندن مقوله فرهنگ تاوان سنگینی دارد.

- دکتر غلامرضا کافی سه شنبه 22 آذر در گفت وگویی با خبرنگاران با اشاره به اهمیت ادبیات در جریان سازی های مدنی بیان کرد: کارکردهای اجتماعی هنر در دوره معاصر بیش از همیشه آشکار است.

فرازهایی از این موضوع را در دوره مشروطه مشاهده می کنیم که ادبا و شاعران نسبت به مسایل اجتماعی و سیاسی دغدغه مند بوده و شیوه نگرش آنها به مقبولیت عمومی انجامیده است.

کافی ادامه داد: در نظر داشته باشیم که مولفه های هنری همواره با اقبال عمومی جامعه همراه بوده و ارزش های فرهنگی، تاثیرگذاری عمیقی بر افکار عمومی دارند.

او با قدردانی از شهرداری صدرا که درصدد برپایی نخستین جایزه ادبی این شهر است، افزود: نخستین دوره این رویداد فرهنگی در چهار محور طنز، داستان، شعرکلاسیک و آزاد برگزار می شود و در گام های بعد این قابلیت را دارد که در ابعاد گسترده تری طراحی شده و گونه های ادبی و زمینه های بیشتری را شامل شود.

این مدرس دانشگاه با انتقاد از بی توجهی هایی که در حوزه های فرهنگی در جامعه باب شده، عنوان کرد: غفلت و به حاشیه راندن مقوله فرهنگ تاوان سنگینی دارد که در جامعه با نشانه های پر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاوان به حاشیه راندن فرهنگ سنگین است

تاوان به حاشیه راندن فرهنگ سنگین است