مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-13اجتماعي

استمرار فعالیت مخرب واحدهای شن و ماسه در دورود


علیرغم هشدارهای فعالان محیط زیست، همچنان شاهد فعالیت مخرب واحدهای شن و ماسه در دورود هستیم، موضوعی که پیش از این مسئولان محیط زیست وعده جلوگیری و پیگیری قضایی این امر را داده بودند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: کارخانه های شن و ماسه از واحدهایی هستند که در ابعاد مختلف می توانند آلودگی های زیست محیطی و تخریب طبیعت و بستر رودخانه ها را به همراه داشته باشند.

برداشت بی رویه شن و ماسه در سیلاخور فعالیت غیراصولی این واحدهای صنعتی از یک سو موجب خسارات جدی به بستر رودخانه ها شده و از سوی دیگر آلودگی هوا، آب و خاک از دیگر پیامدهای فعالیت این واحدهای آلاینده است.

افزایش ذرات معلق در هوا تا مسافت زیادی از محل فعالیت این واحدها موضوعی است که گاه موجب ابراز نارضایتی و انتقاد افراد ساکن در محدوده کارخانه های شن و ماسه شده است.

از سوی دیگر رهاسازی پساب و فاضلاب ناشی از فعالیت این واحدهای آلاینده موضوع دیگری بوده که تبعاتی چون آلودگی خاک محدوده فعالیت و حتی در برخی موارد آلودگی آب رودخانه ها را نیز به دنبال داشته است.

در این میان وضعیت فعالیت کارخانه های شن و ماسه در برخی شهرستان های استان بارها موجب انتقادات فعالان حوزه محیط زیست شده است، پیش از این خسارت های زیست محیطی کارخانه های شن و ماسه در دورود بر لزوم جلوگیری از فعالیت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استمرار فعالیت مخرب واحدهای شن و ماسه در دورود

استمرار فعالیت مخرب واحدهای شن و ماسه در دورود