مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 آذر 1401 ساعت 08:202022-12-13اقتصادي

تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی محور در گیلان کم است


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به هزینه بالای طرح های پژوهشی گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان با محوریت کشاورزی در گیلان کم است و این امر مسیر رفع نیاز استان را کند می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا ابراهیمی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه در آینده قدرت متعلق به کشورهایی است که جمعیت بیشتری دارند، اظهار کرد: از جمله مسائل مهمی که در برنامه توسعه باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، نگاه ژرف اندیشانه به بودجه های بخش پژوهش است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه 4.

1 درصد بودجه امسال برای حوزه پژوهش اختصاص داده شده بود، افزود: این عدد در کشورهای منطقه بالای 2 درصد و در کشورهای پیشرو مانند کره جنوبی 4 درصد است.

وی با بیان اینکه اهمیت بخشی به بودجه پژوهش در برنامه توسعه باعث می شود کشور به صورت توسعه محور فعالیت کند، تصریح کرد: دانشگاه گیلان برنامه راهبردی عملیاتی برای پژوهش تدوین کرده که بر اساس آن، وضعیت گیلان در این حوزه نسبت به سایر استان ها مطلوب بوده و برنامه مشابه 4 ساله دیگری نیز در حال تدوین است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هزینه طرح های پژوهشی گران است، بیان کرد: گیلان ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد اما با این وجود، هزینه پژوهش برای ارتقای این بخش و محصولاتی ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی محور در گیلان کم است

تعداد شرکت های دانش بنیان کشاورزی محور در گیلان کم است