مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 19:052022-12-12سياسي

مجلسی: متحد پنداشتن چین در ایران، توهم است


دیپلمات پیشین درباره بیانیه چین و اعضای شورای خلیج فارس علیه جزایر سه گانه گفت: چین هیچ وقت دوست و متحد ایران و کشورهای دیگر نبوده است.

اگر در داخل کشور هم چنین تخیلاتی شده است در حد همین توهم و تخیل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اقتصادنیوز، در پی سفر جنجالی شی جین پینگ، رییس جمهور چین به عربستان، پکن و ریاض بیانیه مشترکی را علیه ایران صادر کردند.

اما هنوز ساعتی از صدور این بیانیه جنجالی نگذشته بود که چین و اعضای شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای مشترک از ابتکار و تلاش امارات در ماجرای جزایر سه گانه ایرانی حمایت کردند.

این اقدام با موجی از انتقادات از سوی سیاستمداران و حتی نمایندگان مجلس رو به رو شد تا جایی که برخی از پارلمان نشین ها بهسرمایه گذاران چینی هشدار دادند و از تریبون بهارستان رییس جمهور چین را تهدید کردند.

از سوی دیگر، برخی رسانه ها به دلیل نگاه دولت رییسی به سمت شرق از این بیانیه با عنوان شکست اصولگرایان نام بردند که واکنش تند رونامه دولت همراه بود.

در همین رابطه، فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین الملل می گوید که این تحلیل را قبول ندارد و با اشاره به ادبیات تند مجلسی ها علیه بیانیه چین خاطر نشان می کند که نمایندگان از همه چیز خبر ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلسی: متحد پنداشتن چین در ایران، توهم است

مجلسی: متحد پنداشتن چین در ایران، توهم است