مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:302022-12-12اقتصادي

سرانه آب استان بوشهر کاهش یافته است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: افزایش جمعیت از یک سو و کاهش بارندگی ها از سوی دیگر، موجب کاهش سرانه آب تجدید پذیر در استان بوشهر شده است.

- علی محمدی دوشنبه 21 آذر در آیین اختتامیه طرح گسترش سواد آبی سال 1401 اظهار کرد: سیاست گذاری وزارت نیرو در راستای مدیریت منابع آب، از حوزه تامین مستمر به فرآیند تامین پایدار و مصرف بهینه به صورت توأمان تبدیل شده است و در حوزه مدیریت مصرف، مشارکت مردم مهم ترین اصل تضمین پایداری است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت از یک سو و کاهش بارندگی ها از سوی دیگر، موجب کاهش سرانه آب تجدیدپذیر در استان بوشهر شده و این بدان معنی است که میزان آب در دسترس برای هر نفر کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: میانگین بارندگی استان بوشهر 254 میلیمتر است، اما در 56 درصد از دوره آماری بلند مدت، این میزان نیز تحقق نیافته و خشکسالی در استان بوشهر استمرار داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: این خشکسالی نه تنها استان بوشهر، بلکه استان های بالادست حوضه های آبریزمند و حله را نیز تحت تاثیر قرار داده است و این موضوع کاهش شدید آورد رودخانه ها و عدم تغذیه آب های زیرزمینی را به دنبال داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه آب استان بوشهر کاهش یافته است

سرانه آب استان بوشهر کاهش یافته است