مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-12اقتصادي

رییس کل بانک مرکزی: صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به پارسال بهتر شد/ کمبود ارز نداریم


رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری نسبت به سال قبل بهتر شده است، گفت: هیچ کمبودی در تأمین ارز نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز تفاهم نامه بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت در مورد تأمین ارز واردات در محل بانک مرکزی امضا شد.

در حاشیه این مراسم، علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود فراوانی عرضه ارز نسبت به تقاضا، قیمت آن در بازار آزاد رو به افزایش است؟ اظهار داشت: بازار ارز نیما مشکلی از نظر عرضه ارز ندارد و تعادل در آن برقرار است و میزان عرضه در این سامانه نسبت به تقاضا بیشتر است و مشکلی در سامانه نیما وجود ندارد.

وی تأکید کرد: براساس آنچه ثبت سفارش برای واردات صورت می گیرد، ارز مورد نیاز تأمین می شود و امسال سطح صادرات نسبت به سال قبل بهتر شده است.

مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به مشابه سال قبل بیشتر است.

رییس کل بانک مرکزی تأکید کرد: مشکلی در تأمین ارز وجود ندارد.

وی در مورد سؤالی مبنی بر ماندگاری کالاهای وارداتی در بنادر و مشکل ترخیص آنها، بیان کرد: مشکل ترخیص این کالاها تأمین ارز نیست بلکه مسئله ریال است که ریال مورد نظر را به بانک مرکزی بدهند و ارز نیمایی دریافت کنند و کالاهای خود را ترخیص کنند، بنابراین مشکلی از بابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس کل بانک مرکزی: صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به پارسال بهتر شد/ کمبود ارز نداریم

رییس کل بانک مرکزی: صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به پارسال بهتر شد/ کمبود ارز نداریم