مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 14:102022-12-12سياسي

خضریان: جنبش دانشجویی در سال 1332 در برابر فهم غلط منافع ملی را فریاد زد


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که باعث شد جنبش دانشجویی ماندگار شود این بود که مقابل فهم غلط، منافع ملی را با صدای بلند فریاد زند.

- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه که باعث شد جنبش دانشجویی ماندگار شود این بود که مقابل فهم غلط، منافع ملی را با صدای بلند فریاد زند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی خضریان در نشست مطالبه و پرسش و پاسخ دانشجویی که به همراه روح الله ایزدخواه نماینده تهران از سوی بسیج دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی بعد از ظهر امروز برگزار شد، بیان کرد: ما برای اینکه فهم دقیقی از 16 آذر 1332 پیدا کنیم باید بستر اجتماعی آن دوران و وقایع آن برهه را به درستی درک کنیم.

درک امروز ما از افق جامعه دانشگاهی سال 1332 دو افق متفاوت است ؛ مثل اینکه زبان چینی را جلوی ما بگذارند و بگویند درک شما چیست؟ برای اینکه آن برهه را درک کنیم باید ذهن خود را به آن برهه نزدیک کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: 16 آذر سال 1332 که حدود 69 سال گرامی داشته می شود خودش یکی از پیامدهای 28 مرداد سال 1332 است.

برخلاف آنچه که معمولا روایت می شود واقعیت این است که کودتا 28 مرداد به سرانجام رسیده است و چه خوشمان بیاید و چه نیاید یک دولتی که وجوه مردمی آن پررنگ سرنگون شده و یک دولت کودتا سر کار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خضریان: جنبش دانشجویی در سال 1332 در برابر فهم غلط منافع ملی را فریاد زد

خضریان: جنبش دانشجویی در سال 1332 در برابر فهم غلط منافع ملی را فریاد زد