مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 12:302022-12-12سياسي

نشست معرفی کتاب «الادب المقارن» برگزار شد


نشست معرفی کتاب «الادب المقارن» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و اساتید زبان و ادبیات عرب به بررسی ادبیات تطبیقی پرداختند.

- ایسنا/خراسان رضوی نشست معرفی کتاب الادب المقارن در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و اساتید زبان و ادبیات عرب به بررسی ادبیات تطبیقی پرداختند.

حسین ناظری، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه فردوسی مشهد، در جلسه معرفی کتاب الادب المقارن و بررسی ادبیات تطبیقی که امروز، 21 آذر ماه، به مناسبت هفته پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی و عرب زبان در تالار حائری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کشورهایی که مانند مصر، ایران و عراق فرهنگ های گسترده ای دارند، باید از مشترکات خود، جدای از دیدگاه سیاستمداران صحبت کنند که این خود باعث نزدیکی ملت ها می شود.

وی افزود: چند سال پیش همایش بزرگی در تهران برگزار شد که در آن پژوهشگری ضرب المثل های رایج در فرهنگ قاهره را با ایران مقایسه کرده بود و چه جالب که مشترکات فراوانی را یافته بود و این همان انتقال تجربه هاست چون فطرت و ذات انسان ها یکی است و می بینیم که گاه در جزییات مشترکاتی وجود دارد.

این استاد گروه زبان و ادبیات عرب دانشگاه فردوسی مشهد به مثالی اشاره کرد و گفت: معنای دید با مَثَل اینکه بزرگ خانواده اگر کاری کند کوچکترها هم خواهند کرد، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست معرفی کتاب «الادب المقارن» برگزار شد

نشست معرفی کتاب «الادب المقارن» برگزار شد