مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 11:402022-12-12بين الملل

ورشینین: ترکیه از لزوم عادی سازی و حفظ روابط با سوریه آگاه است


سرگیی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه که فقط سوریه و ترکیه می توانند درباره دیدار سران دو کشور تصمیم گیری کنند، گفت که آنکارا لزوم عادی سازی و حفظ روابط با دمشق را درک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگیی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی ضمن اشاره به تحولات مربوط به روابط بین سوریه و ترکیه گفت: آنکارا لزوم عادی سازی و حفظ روابط با دمشق را درک می کند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه درباره میانجیگری مسکو برای برگزاری دیدار بین بشار اسد و رجب طیب اردوغان گفت: روسیه از این واقعیت آگاه است که ترکیه و سوریه باید درباره نشست سران خود تصمیم بگیرند.

وی همچنین اظهار داشت: برقراری روابط ترکیه و سوریه روند آسانی نیست، اما دو طرف باید به یک عامل مشترک برای ثبات و صلح در منطقه دست یابند.

اظهارات این مقام روس در حالی است که عضو هیأت تصمیم گیری و اجرایی حزب عدالت و توسعه ترکیه اخیراً از مخالفت دمشق با انجام دیدار بین رؤسای جمهور ترکیه و سوریه خبر داد.

اورهان میری اوغلو گفت که دمشق درخواست آنکارا برای انجام دیدار بین رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و بشار اسد رییس جمهور سوریه را رد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورشینین: ترکیه از لزوم عادی سازی و حفظ روابط با سوریه آگاه است

ورشینین: ترکیه از لزوم عادی سازی و حفظ روابط با سوریه آگاه است