مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-12پزشكي

اجرای طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی در هرمزگان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و مداخلات لازم جهت کاهش مرگ و میر در هرمزگان اجرایی خواهد شد.

- ایسنا/هرمزگان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و مداخلات لازم جهت کاهش مرگ و میر در هرمزگان اجرایی خواهد شد.

دکتر عبدالجبار ذاکری صبح امروز (21 آذر) در جمع خبرنگاران، افزود: باتوجه به گسترش روز افزون بیماری های غیرواگیر در دنیا، برای دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل مقایسه از این عوامل خطر عمده، رویکرد گام به گام بررسی عوامل خطر این بیماری هاست که در همین راستا طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و مداخلات لازم جهت کاهش مرگ و میر در هرمزگان اجرایی خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را تدوین راهنمای پیشگیری و درمان و طراحی مداخلات لازم براساس نتایج مطالعه جهت کاهش بار بیماری های غیرواگیر و مرگ و میر ناشی از آن اعلام کرد.

دکتر ذاکری بیان کرد: در این طرح کارکنان بهداشتی و درمانی به منازل افراد مراجعه و پرسشنامه استاندارد توسط پرسشگر تکمیل و سپس تن سنجی که شامل اندازه گیری قد، وزن و دورشکم و فشارخون است، صورت می گیرد و در نهایت فرد با در دست داشتن معرفی نامه که توسط پرسشگر به آنها داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی در هرمزگان

اجرای طرح تحقیقاتی بررسی عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی در هرمزگان