مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 23:552022-12-11اقتصادي

محیط زیست: حدود 6000 هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به سنبل آبی


سنبل آبی قادر است ظرف مدت دو هفته حجم توده اش را 2 برابر کند و با برگ های اسفنجی تهدیدی جدی برای تالاب های استان به شمار می رود.

- سنبل آبی قادر است ظرف مدت دو هفته حجم توده اش را 2 برابر کند و با برگ های اسفنجی تهدیدی جدی برای تالاب های استان به شمار می رود.

 رییس اداره حفاظت و احیای تالاب های محیط زیست گیلان گفت: حدود 6 هزار هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ عباس عاشوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 6000 هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به گیاه مهاجم سنبل آبی است و تکثیر و خرید و فروش این گیاه ممنوع و خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه این گیاه با توجه به قدرت تکثیرش در مدت زمان کوتاه رشد می کند، افزود: سنبل آبی قادر است ظرف مدت دو هفته حجم توده اش را 2 برابر کند و با برگ های اسفنجی تهدیدی جدی برای تالاب های استان به شمار می رود.

عاشوری با اشاره به اینکه بیشتر تالاب ها، آب بندان ها و آبگیرهای استان به گیاه مهاجم و غیربومی سنبل آبی آلوده است، خاطرنشان کرد: مردم با خرید و فروش این گیاه و نگهداری آن در خانه به عنوان یک گیاه زینتی پس از مدتی آن ها را در پهنه های آبی استان رها می کنند این در حالی است که دوستداران محیط زیست برای ریشه کنی این گیاه مخرب هزینه های زیادی متحمل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محیط زیست: حدود 6000 هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به سنبل آبی

محیط زیست: حدود 6000 هکتار از پهنه آبی گیلان آلوده به سنبل آبی