مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 20:402022-12-11بين الملل

الاهرام: نشست کشورهای عربی با چین برای توازن مجدد در روابط عربی و بین المللی بود


نشست سران کشورهای عربی و چین که در ریاض برگزار شد، نخستین نشست سران عربی با چین با وجود قدیمی و عمیق بودن مناسبات دیپلماتیک عربی –چینی بود که سابقه ای حدود 66 سال دارد.

- قاهره نخستین پایتخت عربی بود که روابط دیپلماتیکی با چین در سال 1956 برقرار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الاهرام مصر در تحلیلی نوشت: مصر نخستین کشور عربی بود که چین را پس از دیدار میان جمال عبدالناصر، رییس جمهمور فقید مصر با همتای چینی اش در اندونزی در سال 1955 به رسمیت شناخت.

پس از آن، برقراری روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با چین به صورت متوالی ادامه داشت و روابط دوجانبه و استراتژیکی میان بسیاری از کشورهای عربی و چین برقرار شد.

این نشست سران در زمان بسیار حساسی در جهان برگزار شد؛ در زمانی که در آن جهان از تک قطبی بودن به سمت جهان چند قطبی حرکت می کند.

چین پس از آنکه موفقیت های اقتصادی معجزه آسایی را رقم زد، اکنون پس از آمریکا تبدیل به دومین قدرت اقتصادی بزرگ جهان شده است.

نویسنده این تحلیل می گوید: من بر این باورم که نشست سران عربی –چینی و برگزاری آن در این زمان، تاکیدی بر آزادسازی جهت نمای جهان عرب از تبعیت و وابستگی است و این که با ایده جهان تک قطبی در سیاست بین المللی مخالفت کرده و تمایل به ایجاد جهان چند قطبی برای دست یابی به جهانی عادلانه تر و آینده ای روشن تر و روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الاهرام: نشست کشورهای عربی با چین برای توازن مجدد در روابط عربی و بین المللی بود

الاهرام: نشست کشورهای عربی با چین برای توازن مجدد در روابط عربی و بین المللی بود