مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 19:252022-12-11سياسي

بررسی وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس


در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی وضعیت دانشگاه های فرهنگیان در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز نماینده دانشگاه فرهنگیان گزارشی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد؛ با وجود اینکه تأکید شده معلمان از دانشگاه فرهنگیان جذب شوند اما متاسفانه در دهه 90 این دانشگاه مورد بی مهری قرار گرفت و میزان جذب آن کاهش پیدا کرد و این موضوع موجب شد که تعدادی از مراکز تربیت معلم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از سال 97، این دانشگاه سالانه 25 هزار نفر جذب می کند اما از آنجا که بسیاری از مراکز خود را از دست داده بود، اکنون با کمبود خوابگاه و کلاس درس روبه رو است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به 3 هزار نفر هیات علمی نیاز دارد که این موضوع نیز به بودجه کلانی نیاز دارد براساس گزارش ارائه شده دانشگاه مذکور در حوزه فضا، امکانات و بودجه، تامین نیروی انسانی و کادر اداری به شدت در مضیقه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ادغام دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه پیام نور یکی از پیشنهادات مطرح شده در کمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

بررسی وضعیت دانشگاه فرهنگیان در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس