مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 14:402022-12-11پزشكي

آنفلوآنزای فوق حاد از طریق طیور گوشتی منتقل نمی شود


معاون سلامت دامپزشکی استان یزد با بیان این که آنفلوآنزای فوق حاد فقط در طیور تخم گذار دیده می شود، گفت: استفاده از طیور گوشتی هیچ خطری برای مردم ندارد.

- هادی زارع در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نوع انسانی این بیماری در حال حاضر در کشورمان وجود ندارد و وجود ندارد و با اقدامات پیشگیرانه ای که با رعایت قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی و واکسیناسیون طیور صورت می گیرد، در سال های اخیر نیز هیچ نوع از این بیماری در استان یزد گزارش نشده است.

وی مهمترین تاثیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را وارد امدن خسارت های اقتصادی به جوامع به دنبال تلفات بالای این بیماری در مرغداری ها و به دنبال آن کاهش تولید تخم مرغ ذکر کرد و گفت: بی توجهی به پیشگیری و مهار این بیماری حتی می تواند به بروز جهش هایی در این بیماری شود و برای جامعه انسانی تهدیدآمیز باشد.

نرگس حسینی رییس اداره بهداشت و بیماری های طیور این اداره کل نیز بر لزوم عقیم سازی کود مرغ حاصل از دوره پرورش در واحد های پرورشی مرغ تخمگذار و گوشتی خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتشار بیماری های طیور بین واحد های پرورشی، کلیه واحدهای پرورشی ملزم به رعایت اصول بهداشتی دامپزشکی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای فوق حاد از طریق طیور گوشتی منتقل نمی شود

آنفلوآنزای فوق حاد از طریق طیور گوشتی منتقل نمی شود