مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:402022-12-11سياسي

تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال/ اسب کُرد ثبت ملی می شود


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تاپایان امسال خبر داد و اعلام کرد: همچنین طی هفته های آینده اسب کُرد ثبت ملی خواهد شد و در گام بعدی به سمت تدوین پرونده ثبت جهانی آن می رویم.

- تدوین پرونده ثبت جهانی "تاق بستان" تا پایان سال/ "اسب کُرد" ثبت ملی می شود ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تاپایان امسال خبر داد و اعلام کرد: همچنین طی هفته های آینده اسب کُرد ثبت ملی خواهد شد و در گام بعدی به سمت تدوین پرونده ثبت جهانی آن می رویم.

محمدرضا سهیلی در گفت و گوی اختصاصی با ایسنا، با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی تاق بستان، اظهار کرد: طبق رایزنی های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، مقرر شده تا محور ساسانی کرمانشاه را با محوریت تاق بستان به ثبت جهانی برسانیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه، آثار تاریخی واقع در محور ساسانی کرمانشاه، از تاق بستان تا تیسفون عراق در این محور ثبت جهانی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور تسریع در ثبت جهانی این محور، یک تیم کارشناسی را با سرپرستی پویا طالب نیا سرپرست پایگاه ملی تاق بستان تشکیل داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال/ اسب کُرد ثبت ملی می شود

تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تا پایان سال/ اسب کُرد ثبت ملی می شود