مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 13:352022-12-11فرهنگي

چاپ و نشر بی رویه کتاب های سفارشی با تیراژ بالا


چاپ و نشر بی رویه برخی کتاب های سفارشی با تیراژ بالا و هزینه های چندمیلیونی که ارزش خواندن ندارند باعث شده سرانه مطالعه در جامعه کاهش یابد و ادبیات ـ به ویژه شعر امروز فارسی ـ به جای آن که رو به پیشرفت و اعتلا باشد، - ایسنا/خوزستان یک شاعر و منتقد ادبی معتقد است: چاپ و نشر بی رویه برخی کتاب های سفارشی با تیراژ بالا و هزینه های چندمیلیونی که ارزش خواندن ندارند باعث شده سرانه مطالعه در جامعه کاهش یابد و ادبیات ـ به ویژه شعر امروز فارسی ـ به جای آن که رو به پیشرفت و اعتلا باشد، پسرفت کند.

احمد امیری در گفت وگو با ایسنا گفت: برخورد سلیقه ای در حوزه چاپ و نشر کتاب و عدم شناسایی نویسندگان تاثیرگذار و آثار ادبی خوب باعث شده مخاطبان استقبال چندان خوبی از کتاب های سفارشی بدون ارزش ادبی نکنند و دیگر حتی رغبت به مطالعه نداشته باشند.

وی با بیان این که نویسندگی در کشور ما به عنوان شغل تعریف نشده است، توضیح داد: در چنین فضایی نویسنده با تحمل همه مشکلات و موانع اقدام به نوشتن و چاپ کتاب اش می کند؛ کتابی که ممکن است به دست هیچ مخاطبی نرسد و یا تنها تعداد معدودی در جریان انتشار آن قرار بگیرند.

او تصریح کرد: همین گزینشی رفتار کردن برای نویسندگان جوان و نوقلم چاپ کتاب را به کاری دشوار تبدیل کرده و باعث دل سردی نویسندگان خوب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ و نشر بی رویه کتاب های سفارشی با تیراژ بالا

چاپ و نشر بی رویه کتاب های سفارشی با تیراژ بالا