مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 آذر 1401 ساعت 10:402022-12-11اقتصادي

در اقتصاد ایران رقابت تنها بر سر گرفتن رانت بیشتر بوده


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یک سوم واردات کشور از طریق قاچاق انجام می شود، گفت: در این سالها تنهاچیزی که رقابت در آن صورت گرفته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، حسین سلاح ورزی امروز در همایش مبارزه با فساد که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بعد از انقلاب هم از نظر ایدئولوژیک و هم از لحاظ آموزه های دینی به حد کفایت موضوع تشویق و مبارزه با فساد را داشته ایم و در حوزه قانون گذاری برای مبارزه با شفافیت نیز قانون کم نداریم.

بر همین اساس نیز تقریباً هر دولت، مجلس و رییس قوه قضاییه ای که آمده است، به ضرورت مبارزه با فساد تاکید داشته، اما نکته این است که آیا ما در این راه توفیق نسبی داشته ایم یا خیر؟ نایب رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: اگر شاخص ادراک فساد را بررسی کنیم می بینیم که نتوانسته ایم در این مسیر قدم قابل توجهی برداریم و حتی در داخل کشور هم افکار عمومی را نتوانسته ایم قانع کنیم که کار مثبت و قابل توجهی انجام شده است.

وی ادامه داد: مهم ترین مشکل ما در حوزه مبارزه با فساد این است که در کشور ما از یک جایی یک سیاست گذاری با لنگر کردن نرخ ارز برای کنترل تورم همه مصیبت ها را تا امروز ادامه داده است؛ به عنوان مثال در زمینه واردات با وجود قوانین و مقررات متعددی که برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در اقتصاد ایران رقابت تنها بر سر گرفتن رانت بیشتر بوده

در اقتصاد ایران رقابت تنها بر سر گرفتن رانت بیشتر بوده