مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 22:002022-12-10سياسي

پرخاشگری چگونه روابط اجتماعی مان را مختل می کند؟


پرخاشگری مباحث مفصل و گسترده ای دارد؛ در تعریف کلی آن باید بدانیم که پرخاشگری می تواند با انجام حرف ها یا حرکات بدون کنترل منجر به آسیب رساندن از نظر روحی و جسمی و عاطفی به خود و دیگران شود که به مرور روابط اجتماعی فرد را مختل می کند.

- گاهی فرد در شرایطی قرار می گیرد که مجبور به پرخاشگری می شود و احساس بی قراری و آزردگی به او دست می دهد، در نتیجه هنگامی که فشار روی فرد زیاد شود کنترل رفتار سخت می شود و ممکن است نداند کدام رفتار اجتماعی مناسب آن وضعیت است.

گاهی هم فرد عامدانه و با هدف انتقام گرفتن و آزار و تحریک شخصی دیگر اقدام به عصبانیت و رفتارهای پرخاشگرانه کند.

پرخاشگری در کودکان می تواند دلایل متفاوتی از جمله مهارت های ارتباطی ضعیف، مشکلات جسمی تشخیص داده نشده، استرس یا نامیدی و غیره داشته باشد.

در همین خصوص با یک روانشناس و هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به گفت و گو پرداختیم تا بیشتر با موضوع پرخاشگری در کودکان آشنا شویم.

علی احمد پناهی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان اینکه پرخاشگری مباحث مفصل و گسترده ای دارد، عنوان کرد: ساحت ها و ابعاد وجودی انسان به سه بخش تقسیم می شود که یکی از این ابعاد، بعد بینشی و مربوط به فکر و اندیشه است که رفتار ها متاثر از آن فکر و اندیشه شکل می گیرد؛ بعد دیگر بعد گرایشی و عاطفی است که پرخاشگری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرخاشگری چگونه روابط اجتماعی مان را مختل می کند؟

پرخاشگری چگونه روابط اجتماعی مان را مختل می کند؟