مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-10بين الملل

نتانیاهو زیر فشار تظاهرات داخلی و ضرب الاجل 10 روزه تشکیل کابینه


یک روزنامه عربی فرامنطقه ای با اشاره به مهلت 10 روزه رییس رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تشکیل کابینه، از تنگنای بزرگی که وی در آن گرفتار شده گزارش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از آن که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از اسحاق هرتزوگ رییس این رژیم خواست تا مهلت او برای تشکیل کابینه را 14 روز دیگر تمدید کند؛ هرتزوگ اعلام کرد که او تنها 10 دیگر مهلت دارد تا کابینه را تشکیل دهد.

روزنامه رأی الیوم با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: این مهلت، در سایه مشکلاتی که نخست وزیر مامور تشکیل کابینه برای دستیابی به راه حلی مناسب دارد، کافی نیست.

به ویژه که یاییر لاپید نخست وزیر پیشبرد امور جمعه به همراه سایر نیروهای مخالف، مجموعه تظاهرات هایی را علیه توافقات امضا شده میان نتانیاهو و احزاب ائتلاف راست افراطی برپا کرد .

لاپید در پاسخ به انتقاد جناح راست که او را برای تظاهرات علیه کابینه قبل از تشکیل آن سرزنش کردند، گفت: این دولت یعنی دولت نتانیاهو دیوانه است.

ارکان دموکراسی را زیر سوال می برد، به ارتش و دستگاه قضایی آسیب می رساند و اسراییل را به عنوان یک کشور یهودی و دموکراتیک تهدید به فروپاشی می کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتانیاهو زیر فشار تظاهرات داخلی و ضرب الاجل 10 روزه تشکیل کابینه

نتانیاهو زیر فشار تظاهرات داخلی و ضرب الاجل 10 روزه تشکیل کابینه