مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-10سياسي

کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار می شود


امام جمعه بهاباد از برگزاری کنگره بزرگداشت علامه ملا عبدالله بهابادی در سال 1403 به میزبانی این شهرستان خبر داد و با برشمردن ویژگی های شخصیتی علامه ملاعبدالله بهابادی، - گفت: برگزاری کنگره این عالم بزرگ شیعه باعث ترویج مبانی شیعه خواهد شد.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در جلسه شورای سیاست گذاری کنگره بزرگداشت علامه آخوند ملاعبدالله بهابادی که در دفتر امام جمعه بهاباد برگزار شد، با بیان این که یزد در طول تاریخ به دارالعباده مشهور شده است، اظهار کرد: این شهر همواره محل تربیت و رشد مشایخ و ستارگان آسمان علم و فقاهت بوده که هر یک از آن ها خدمات ارزنده ای به جهان اسلام به ویژه مکتب تشیع داشته اند از جمله این شخصیت ها می توان به آخوند ملاعبدالله بهابادی یزدی(ره) اشاره کرد که در اواخر قرن دهم هجری در یزد زندگی می کرد.

وی با اشاره به این که علامه ملا عبدالله بهابادی دارای مدیریتی قوی در نجف و خاندان خود بوده است، گفت : ملاعبدالله دارای شخصیت علمی قوی و از نظر مدیریتی یک شخصیت سیاسی داشت که توانست حاکم نجف اشرف شود.

امام جمعه بهاباد به جایگاه علمی علامه ملا عبدالله بهابادی نیز اشاره کرد وافزود: در مورد جایگاه علمی این عالم وارسته می توان به حضور بزرگانی همچون شیخ بهایی در کرسی درس او و تأثیرپذیری حکیم متأله، ملاصدرای شیرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار می شود

کنگره بزرگداشت علامه ملاعبدالله بهابادی برگزار می شود