مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 14:202022-12-10اقتصادي

صرفه جویی اروپا در مصرف گاز کاهش یافت


با آغاز نخستین موج سرما در اروپا که زمستان واقعی را به این منطقه آورد، عزم کشورهای این منطقه برای صرفه جویی در مصرف گاز همزمان با تلاش برای قطع وابستگی به انرژی روسیه، - به محک گذاشته می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محاسبات رویترز که بر مبنای آمار فدراسیون اپراتورهای شبکه ENTSOG مربوط به 14 کشور و رگولاتور شبکه ملی آلمان بوده است، کشورهای اروپایی مصرف گاز طبیعی را در نوامبر نسبت به میانگین سال 2019 تا 2021 برای همین ماه، 24 درصد کاهش دادند.

با وجود یکسان نبودن کاهش مصرف در این کشورها، این کاهش در مقایسه با کاهش 29 درصدی مصرف در اکتبر، کمتر بوده است اما بیشتر از کاهش 15 درصدی مصرف گاز طبیعی در زمستان است که کشورهای اروپایی در واکنش به کاهش عرضه روسیه، هدف گذاری کرده اند.

مارک بابیک، اقتصاددان اروپایی بارکلیز می گوید: مصرف گاز اروپا به دو دلیل کاهش پیدا کرده است: نخست دمای هوای ملایم اوایل پاییز که تقاضای مصرف کنندگان خانگی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد و دوم، قیمت های بالا که باعث سرکوبی تقاضا در بخش صنعتی شد.

تقاضای خانگی کاملا متاثر از دمای هوا بوده بنابراین تصور می کنیم که از این پس، دلیل دومی، عامل اصلی تر صرفه جویی خواهد بود.

دمای گرمتر غیرمعمول در اواخر اکتبر و اوایل نوامبر، باعث شد مردم در فضای بیرونی کافه ها مثل تابستان آفتاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی اروپا در مصرف گاز کاهش یافت

صرفه جویی اروپا در مصرف گاز کاهش یافت