مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-10سياسي

ایلام، استان پایلوت در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی شد


در نشست تخصصی کشاورزی استان با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در استانداری، استان ایلام به عنوان استان پایلوت در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی و حل مشکل اسناد در این حوزه انتخاب شد.

- دکتر حسن بهرام نیا استاندار ایلام، امروز شنبه، 19 آذر در نشست تخصصی کشاورزی استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: ایلام دارای مساحت 20 هزار و 133 کلیومتر مربع است، اضافه کرد: استان ایلام با 607 هزار نفر جمعیت معادل 7 دهم جمعیت کشور را دارا است ودارای 336 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سطح اراضی آبی استان 98 هزار هکتار و مساحت جنگل های استان 642 هزار هکتار است، اضافه کرد: استان ایلام دارای 727 هزار هکتار و در سال جاری 11 هزار تن محصولات زراعی تولید شده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام رتبه دوم کشور از نظر تولید ماهی در قفس را در کشور به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ایلام در این حوزه در آب های داخلی رتبه دوم کشور با تولید 11 هزار 481 تن به خود اختصاص داده است و این یک ظرفیت بالقوه برای استان محسوب می شود.

بهرام نیا با بیان اینکه تولید گندم در سالجاری 22 هزار 500 تن بوده که در این میان محصولات زراعی 68 هزار تن بوده است، تصریح کرد: امسال 6 هکتار افتتاح گلخانه داشته ایم و قراردادی کردن محصولات یک اقدام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایلام، استان پایلوت در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی شد

ایلام، استان پایلوت در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی شد