مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-10فرهنگي

میراث ناملموس و ملموس بام ایران در آستانه فراموشی


چهارمحال و بختیاری سرزمینی مملو از آثار ملموس و ناملموس در حوزه میراث فرهنگی است که هر کدام از این آثار تاریخچه ای به بلندای شکل گیری ایران دارند، - آداب و رسومی که در بام ایران و در بین مردم رواج دارد، در کشور بی نظیر و کم نظیر بوده و نشان دهنده فرهنگ اصیل مردم این مرز بوم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از گردشگران حوزه میراث فرهنگی تشنه گشت و گذار در مناطقی هستند که فرهنگ بومی و دیرینه خود را حفظ کرده اند، این افراد همچنین علاقه مند هستند تا به تماشای آیین های سنتی در مناطق مختلف بنشینند.

در طول سالیان اخیر آیین های سنتی مردم در مناطق روستایی و عشایری در حال کمرنگ شدن است، مردمان بسیاری از این مناطق سبک زندگی سنتی خود را کنار گذاشته و به دنبال زندگی به سبک ساکنان شهرها هستند.

در گذشته غذاهایی با تنوع بالا در شهرستان های چهارمحال و بختیاری طبخ می شد که اگر بخواهیم نگاهی عمیق به مواد اولیه مورد نیاز این غذاها بیندازیم، می بینیم که مردمان هر منطقه با هر آن چه در دسترس داشتند و به نوعی مزیت آن منطقه محسوب می شد، غذا طبخ می کردند، میوه، سبزی محلی و گیاهان دارویی در غذاهای سنتی مردمان این مناطق نمود داشت.

امروز اگر از نسل جوان در خصوص میراث ناملموس و ملموس چهارمحال و بختیاری سوال بپرسی، شاید کمتر کسی بتواند حداقل 10 اثر ملموس و نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث ناملموس و ملموس بام ایران در آستانه فراموشی

میراث ناملموس و ملموس بام ایران در آستانه فراموشی