مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-10اقتصادي

بهره برداری از چشمه دیمه تنها در مواقع ضروری


براساس نظرات کارشناسان چشمه دیمه تنها منبع آب پایدار در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود که استفاده از آن نیز حق استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مردادماه امسال باتوجه به گل آلود شدن چشمه کوهرنگ، شهرکرد برای چند روز با قطعی آب مواجه شد، اما این آب از طریق چاه ها و ورود خطوط پدافندی در مدار تامین شد.

با این اتفاق چشمه کوهرنگ دیگر به عنوان منبع آب پایدار برای شهرکرد نبود و براساس نظرات کارشناسان تنها منبع پایدار چشمه دیمه است که باید از آن استفاده کرد.

علی حیدری_ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دبی چشمه دیمه زیاد نیست که بتواند تامین کننده آب شرب شهرکرد باشد، اما این گونه بیان شد که خط پدافندی از دیمه احداث شود تا در صورت بروز مشکل و کمبود آب بتوان از آن استفاده کرد، البته کار نیمی از این خط پدافندی انجام شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت تخصیص دیمه از قبل برای شهرک صنعتی آب معدنی دیمه بوده که به دلیل بهره برداری نشدن کارخانه ها این میزان آب مازاد است و قصد داریم از آن برای مواقع ضروری استفاده کنیم.

حیدری در خصوص حفر پنج حلقه چاه در دشت شهرکرد که ممنوعه بحرانی است، خاطرنشان کرد: چاهی که حفر شود و از آن استفاده ای نشود مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما اگر زمانی مشکلاتی برای خطوط پدافند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از چشمه دیمه تنها در مواقع ضروری

بهره برداری از چشمه دیمه تنها در مواقع ضروری