مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 آذر 1401 ساعت 08:172022-12-10پزشكي

آیا بعد از کووید احساس فراموشی می کنیم؟


مطالعات برخی از دانشمندان بخش اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه هال یورک نشان می دهد که ویروس کووید 19 می تواند بر حافظه کوتاه مدت تأثیر بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقاله ای که توسط برخی از دانشمندان بخش اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه هال یورک انگلستان منتشر شده، آمده است: اگرچه به خوبی شناخته شده است که کووید به صورت مستقیم بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارد، اما شاید کمتر شناخته شده باشد که این ویروس می تواند بر عملکرد شناختی نیز تأثیر بگذارد.

بسیاری از افراد مبتلا به کووید، پدیده ای را تجربه می کنند که معمولاً مه مغزی نامیده می شود، که می تواند شامل مشکلات در یادآوری، تمرکز و انجام کارهای روزانه باشد.

مه مغزی همچنین می تواند نشانه ای از کووید طولانی باشد، که در آن افراد ماه ها یا حتی سال ها پس از عفونت از علائم مداوم کووید رنج می برند.

در یک مطالعه اخیر، ما دریافته ایم که کووید بر عملکرد حافظه فعال تأثیر منفی می گذارد، (فقط در بزرگسالان 25 سال به بالا) اما نتایج ما نشان می دهد که عملکرد حافظه می تواند در طول زمان پس از عفونت کووید بهبود یابد، اما افرادی که علائم مداوم دارند ممکن است همچنان در حافظه کاری خود مشکل داشته باشند.

حافظه کاری ، شکلی از حافظه کوتاه مدت بوده که به ما اجازه می دهد تا در حین انجام کارهایی مانند حل مسئله، خواندن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بعد از کووید احساس فراموشی می کنیم؟

آیا بعد از کووید احساس فراموشی می کنیم؟