مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 15:402022-12-09بين الملل

موشک چینی با موفقیت یک ماهواره را به فضا ارسال کرد


چین امروز 9 دسامبر 2022 یک موشک حامل لانگ مارچ 2 دی(Long March 2D) را از مرکز پرتاب ماهواره تایی یوان در شمال استان شانشی چین به فضا پرتاب کرد.

- چین امروز 9 دسامبر 2022 یک موشک حامل لانگ مارچ 2 دی(Long March 2D) را از مرکز پرتاب ماهواره تایی یوان در شمال استان شانشی چین به فضا پرتاب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از چاینادیلی، به گفته اداره ملی فضایی چین، چین در اوایل صبح جمعه یک موشک حامل لانگ مارچ 2 دی را برای انتقال یک ماهواره رصد زمین به فضا پرتاب کرد.

دولت چین در بیانیه ای خبری، گفت: این موشک در ساعت 2:31 بامداد به وقت محلی در مرکز پرتاب ماهواره تایی یوان در استان شانشی در شمال چین پرتاب شد و به زودی این ماهواره رصدی چند منظوره فراطیفی را در مدار خورشیدهمگام یا مدار خورشیدآهنگ در فاصله 705 کیلومتری سطح زمین قرار می دهد.

این ماهواره مجهز به تجهیزات علمی است که برای نظارت بر اکولوژی و محیط زیست، بررسی منابع طبیعی و شناسایی عناصر جوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

داده های به دست آمده توسط این فضاپیما از تلاش های چین برای واکنش به تغییرات آب وهوایی پشتیبانی خواهد کرد.

هم ماهواره و هم موشک مورد استفاده توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، (یکی از شرکت های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار فضایی پیشرو این کشور)، ساخته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موشک چینی با موفقیت یک ماهواره را به فضا ارسال کرد

موشک چینی با موفقیت یک ماهواره را به فضا ارسال کرد