مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-09سياسي

اولین جشنواره استانی صنایع دستی در بندرعباس برگزار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: اولین جشنواره استانی صنایع دستی در بندرعباس برگزار می شود.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: اولین جشنواره استانی صنایع دستی در بندرعباس برگزار می شود.

سهراب بناوند با اشاره به این مطلب افزود: این جشنواره در راستای حمایت از جامعه هنرمندان صنایع دستی و هنرهای بومی و اقوام با رویکرد تعامل و مشارکت با سازمان های مردم نهاد و برای تشویق و ترغیب طراحان، هنرمندان و صنعتگران در بکار گیری ایده های نو و کاربردی با همکاری بسیج هنرمندان، 27 تا 30 آذرماه در معبد هندوهای بندرعباس برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: این جشنواره در 18 رشته شامل آبگینه، مینا، صنایع کاغذی سنتی، نقاشی سنتی، نساجی سنتی، بافته های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی سفال و سرامیک، صنایع دستی چرمی، ساز سازی سنتی، صنایع دستی فلزی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع دریایی، صنایع دستی سنگی، صنایع دستی استخوان، رودوزی های سنتی، هنرهای سمتی وابسته به معماری و چاپ سنتی برگزار می شود.

وی بیان کرد: آثار منتخب استانی به دبیرخانه مرکزی و جشنواره کشوری معرفی و در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تهران به نمایش عمومی و ارزیابی قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین جشنواره استانی صنایع دستی در بندرعباس برگزار می شود

اولین جشنواره استانی صنایع دستی در بندرعباس برگزار می شود