مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 18:212022-12-08پزشكي

ثبت یازدهمین ایثار ماندگار در زنجان/ 25 هزار بیمار در لیست دریافت عضو هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، شهریار اماموردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال گذشته در استان زنجان 22 نفر از افرادی که دچار مرگ مغزی شده بودند با کسب رضایت از خانواده، اهدای عضو شدند، اظهار کرد: امسال نیز از ابتدای سال 11 مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است.

مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه یازدهمین ایثار ماندگار به نام آقای شهروند زنجانی 52 ساله که در اثر خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود و فقط کبد اهدا شد و یک هموطن از مرگ حتمی نجات پیدا کرد، ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه با تلاش کادر درمان خانواده تعدادی از بیماران مرگ مغزی راضی به اهدای عضو می شوند، تصریح کرد: در کشور در حدود 25 هزار نفر در لیست انتظار دریافت ارگان های حیاتی از جمله قلب، کلیه ها، ریه و کبد هستند، با این حال هر دو ساعت، یک نفر از 25 هزار نفر بیمار در لیست به دلیل عدم دریافت ارگان حیاتی مورد نیاز جان خود را از دست می دهد.

اماموردی با اشاره به اینکه دقیق نمی توان اعلام کرد که هر بیمار مرگ مغزی می تواند نجات بخش چند بیمار دیگر باشد، تصریح کرد: اما هر بیمار مرگ مغزی می تواند هشت بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد و این امر در افراد مختلف متفاوت است، چراکه ممکن است در یک فرد تمام اعضا قابلیت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت یازدهمین ایثار ماندگار در زنجان/ 25 هزار بیمار در لیست دریافت عضو هستند

ثبت یازدهمین ایثار ماندگار در زنجان/ 25 هزار بیمار در لیست دریافت عضو هستند