مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 15:002022-12-08اقتصادي

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ - بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ قطعا واردات بی رویه محصولات، جای برند های معتبر بومی را خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ قطعا واردات بی رویه محصولات، جای برند های معتبر بومی را خواهد گرفت.

این صنعت رقابتی که بخش بزرگی از آن به شکل وارداتی تامین می شود؛ می تواند بازاری بکر برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی باشد تا با اتکا به توان و تخصص بومی خود، محصولات کاربردی و حیاتی مورد نیاز را تولید و روانه بازار هدف کنند.

بازاری که امروز 65 درصد آن وارداتی و دور از دسترس فناوران ایرانی است.

با وجود فعالیت و حضور 313 شرکت دانش بنیان ثبت شده در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، همچنان آمار واردات این محصولات بالا است و این به معنای عدم استفاده درست از توانمندی و ظرفیت شرکت های فناور و متخصصان داخلی است که می توانند بخش اعظمی از نیاز های کشور را بدون وابستگی به بازار های پرتلاطم ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند