مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 14:402022-12-08اجتماعي

زلزله تهران معادل 178 عدد بمب اتمی هیروشیما


شهرداری تهران متاسفانه ابعاد درست زلزله تهران را درک نمی کند و فقط زمان می گذرد و بر تبعات نابود کننده آن هر روز اضافه تر می شود.

- فریبرز ناطقی الهی* در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت:   چند هفته پیش زلزله هایی به بزرگی 6/8 الی 7/0 بسته به ایستگاه ثبت کننده در تایوان و مکزیک رخ داد که موجب خسارات های مالی هنگفتی به این پهنه های لرزه خیز از دنیا شد   با توجه به سابقه لرزه خیزی تایوان و مکزیک، در طول دهه های گذشته تلاش و سرمایه های بسیار زیادی در ساخت بناهای مقاوم در آنها صورت گرفته است، لذا آنها را تا حدود زیادی پهنه های مقاوم تر در دنیا در برابر زلزله به حساب باید آورد.

  حال با این مقدار هزینه و جدیت در مقاوم سازی و برنامه های جامع مدیریت بحران زلزله، در زلزله های اخیر شاهد تخریب هایی بودیم که شاید نشان دادن تصاویری چند از این تخریب ها برای مسئولین تهران و کشور مفهوم تر باشد تا نوشتن درباره آنها ؟ امیدوارم !   سی سال و اندی است که درباره زلزله وحشتناک احتمالی تهران می نویسم و هشدار می دهم ولیکن آنچه در سطح جامعه می بینم بیشتر شو و حیف و میل شدن بودجه های هر چند اندک زلزله در سطح کشور می باشد.

چهل سال است از پروژه های ملی برای کاهش خطر زلزله در کشور صحبت می شود! اما کو نتیجه یکی از این پروژه های میلیاردی !؟   در اینجا و ایندفعه بجای نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله تهران معادل 178 عدد بمب اتمی هیروشیما

زلزله تهران معادل 178 عدد بمب اتمی هیروشیما