مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-08اقتصادي

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این صنعت رقابتی که بخش بزرگی از آن به شکل وارداتی تامین می شود؛ می تواند بازاری بکر برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی باشد تا با اتکا به توان و تخصص بومی خود، - بازار تجهیزات و ملزومات پزشکی بازاری چالش برانگیز است که اگر از آن غفلت کنیم؛ قطعا واردات بی رویه محصولات، جای برند های معتبر بومی را خواهد گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این صنعت رقابتی که بخش بزرگی از آن به شکل وارداتی تامین می شود؛ می تواند بازاری بکر برای شرکت های دانش بنیان و فناور ایرانی باشد تا با اتکا به توان و تخصص بومی خود، محصولات کاربردی و حیاتی مورد نیاز را تولید و روانه بازار هدف کنند.

بازاری که امروز 65 درصد آن وارداتی و دور از دسترس فناوران ایرانی است.

با وجود فعالیت و حضور 313 شرکت دانش بنیان ثبت شده در زمینه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی، همچنان آمار واردات این محصولات بالا است و این به معنای عدم استفاده درست از توانمندی و ظرفیت شرکت های فناور و متخصصان داخلی است که می توانند بخش اعظمی از نیاز های کشور را بدون وابستگی به بازار های پرتلاطم جهانی تامین کنند.

شاید این مقاومت به نگاه سنتی و متمایل به واردات مدیران این حوزه برمی گردد؛ اما ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور نیز می تواند ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند

313 مجموعه دانش بنیان در رونق بازار تجهیزات پزشکی نقش آفرینی می کنند