مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 08:152022-12-08بين الملل

دستان آلوده مدعیان حقوق بشر به خون ایرانی ها/ خون هایی که هنوز قربانی می گیرند!


در یک دوره، شرکت فرانسوی «مریو»، فرآورده های خونی را وارد ایران و چند کشور دیگر مثل، آلمان، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق و .

کرد و همین کافی بود تا بیماران هموفیل زیادی در این کشورها به اچ آی وی مثبت مبتلا شوند.

- خبرگزاری فارس – گروه سلامت: پرونده خون های آلوده که چند دهه است از ورود آنها از فرانسه به ایران می گذرد یکی از جنجالی ترین رویدادهای سلامتی در کشور ما بود که سال ها این پرونده بدون رسیدگی باقی مانده و کسی پیگیر آن نبود، این خون ها در همان سال به بسیاری از مبتلایان به هموفیلی تزریق شد و موجب ابتلای بیماران هموفیلی به ویروس ایدز شد.

بسیاری از بیماران در همان سال های نخست با اعتراض به این واقعه شکایت خود را به مراجع قضایی اعلام کردند اما همچنان این پرونده سر به مهر باقی ماند و سال ها صحبتی از آن نشد.

کشورهای خارجی دغدغه سلامت مردم ما را ندارند این واقعه تلخ همزمان با رسوایی شدید دولت فرانسه در زمینه خون های آلوده به ویروس ایدز رخ داد، تزریق این خون ها در ایران به 250 بیمار موجب انتقال این ویروس به بدن آنها شد که از این تعداد تنها 200 نفر شناسایی شده و اکنون قریب به 20 نفر زنده ماندند.

   حسین کیوانی استاد ویروس شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص توضیح می دهد: در سال 1370 بود که این پرونده در کشور مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستان آلوده مدعیان حقوق بشر به خون ایرانی ها/ خون هایی که هنوز قربانی می گیرند!

دستان آلوده مدعیان حقوق بشر به خون ایرانی ها/ خون هایی که هنوز قربانی می گیرند!