مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 آذر 1401 ساعت 03:302022-12-08پزشكي

کنترل بیماری آلزایمر با عصاره بادرنجبویه


محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کپسولی را با استفاده از عصاره گیاه بادرنجبویه برای کنترل بیماری آلزایمر به تولید رساندند.

- آزاده حاتمی از محققان پژوهشکده گیاهان دارویی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تولید کپسول کنترل آلزایمر گفت: هر کپسول حاوی عصاره برگ خشک گیاه بادرنجبویه (ملیس) است که برای کنترل آلزایمر و کاهش علایم تحریک پذیری تجویز می شود.

وی ادامه داد: این دارو دارای مصرف روزانه است که همراه با غذا باید مصرف شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یک کارآزمایی بالینی انجام شده توسط تیم محققان این پژوهشکده به 42 بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط با سن بین 65 تا 80 سال، میزان فعالیت شناختی بالاتر از 12 و میزان ابتلا به آلزایمر کمتر از 2، عصاره گیاه بادرنجبویه و به دسته دیگر پلاسبو (دارونما) داده شد.

در این مطالعه، شاخص های فراموشی، فعالیت های شناختی و عوارض جانبی مورد پایش قرار گرفت و پس از 4 ماه مطالعه، نتایج به شکل قابل توجه و معناداری نشان داد که آلزایمر خفیف تا متوسط افرادی که از عصاره بادرنجبویه استفاده کرده اند در مقایسه با افرادی که دارونما را مصرف کرده اند، به خوبی کنترل شده و همچنین عارضه اضطراب و تحریک پذیری به شکل محسوسی نسبت به دسته دوم که دارونما را مصرف کرده اند، کاهش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل بیماری آلزایمر با عصاره بادرنجبویه

کنترل بیماری آلزایمر با عصاره بادرنجبویه