مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 15:512022-12-07اقتصادي

اقداماتی که با وعده های پسماندی سازگار نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت؛ معضل پسماند به اعتراف همه کارشناسان تخصصی و عمومی به عنوان یکی از اصلی ترین چالش های پیشروی مسؤولان و مردم گیلان است که سال ها نابودی طبیعت گیلان را هدف گرفته است.

از همین رو استاندار گیلان حتی پیش از انتصاب خود پسماند را به عنوان یکی از 2 ابر چالش استان در محافل رسمی و غیررسمی معرفی کرد و برنامه های اساسی و تخصیصی خود را حول محور همین 2 ابر چالش پیگیری کرد.

روزانه بیش از 2 هزار تن زباله در مناطق شهری و روستایی استان گیلان تولید می شود که نیمی از آن در دل جنگل های سراوان تخلیه می شود.

دفن میلیون ها تن زباله که شامل زباله های بیمارستانی و عفونی نیز است علاوه بر بروز فاجعه زیست محیطی، سلامت مردم این منطقه را نیز به شدت تهدید می کند؛ اما بااین وجود همچنان جنگل سراوان محل دفن زباله های استان گیلان است.

در رشت روزانه بین یک هزار تا یک هزار و 200 تن زباله به لندفیل سراوان برده می شود که نیازمند پردازش در کارخانه کود آلی است و در نهایت 450 تن پسماند به عنوان ریجکت باید به محل دفن یا زباله سوز منتقل شود.

اگر زباله سوز ساخته شود باید یک زباله سوز 600 تنی (البته ظرفیت اسمی باتوجه به قرارداد منعقده) ساخته شود باید زباله را بسوزاند و نهایتاً ریجکت زباله سوز باید به محل دفن منتقل شود و مابقی زباله ها یعنی قریب 450 تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقداماتی که با وعده های پسماندی سازگار نیست

اقداماتی که با وعده های پسماندی سازگار نیست