مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-07اقتصادي

پاسخ منفی صندوق توسعه ملی به درخواست های مِیلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همانگونه که در مقدمه اساسنامه صندوق توسعه ملی ذکر شده، این صندوق به منظور تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به ثروت های ماندگار، - علیرضا کنگرلو، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی صندوق توسعه ملی، با اشاره به برخی درخواست های نامتعارف برای استفاده از منابع بین نسلی صندوق توسعه ملی گفت: شعار های سیاسی و یا اجتماعی را جایگزین مطالعه و ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی یک طرح نکنیم و منابع صندوق توسعه ملی را با منابع بودجه ای اشتباه نگیریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، همانگونه که در مقدمه اساسنامه صندوق توسعه ملی ذکر شده، این صندوق به منظور تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به ثروت های ماندگار، مولد و سرمایه های زاینده و نیز حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت و گاز تشکیل شده است.

آنچه مشخص است این است که عبارت توسعه در نام صندوق توسعه ملی نباید با اقدامات عمرانی مبتنی بر بودجه جاری اشتباه گرفته شود.

ماهیت صندوق توسعه ملی همانگونه که ذکر شد اساسا صیانتی است؛ اما طی سال های اخیر منابع زیادی از صندوق به منظور تکالیف بودجه ای، کمک به دولت ها، طرح های عمرانی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ منفی صندوق توسعه ملی به درخواست های مِیلی

پاسخ منفی صندوق توسعه ملی به درخواست های مِیلی