مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-07اجتماعي

محدودیت ظرفیت زیست بوم های فناوری در حوزه کشاورزی


معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: شرایط مورد نیاز شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای استقرار در زیست بوم های فناوری در بسیاری از پارک های علم و فناوری وجود ندارد.

- حسین جعفری با حضور در غرفه ایسنا در گفت وگو با این خبرگزاری در نمایشگاه پژوهش و فناوری مشهد در خصوص علت فعالیت پایین شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: مهم ترین علت فعالیت پایین است که بسیاری از فناوری های حوزه کشاورزی از تکنولوژی متوسط و پایین بهره می برند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حوزه فناوری هایی با تکنیک برتر در دسترس نیست و تمایل به فناوری های متوسط و پایین کم است.

جعفری عنوان کرد: حمایت هایی که در نهادهای تصمیم ساز مانند معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد، متمرکز بر فناوری هایی با تکنولوژی بالاست.

از سوی دیگر به دلیل آمار 36 درصدی کم سوادان و به همین میزان بی سواد در این حوزه استقبال از فناوری های نوین در این عرصه نسبت به عرصه فناوری اطلاعات کمتر است.

جعفری دلیل دیگر پایین بودن تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه کشاورزی را به محدودیت ظرفیت زیست بوم های فناوری در حوزه کشاورزی کشور مربوط دانست و گفت: شرایط مورد نیاز شرکت های دانش بنیان حوزه کشاورزی برای استقرار در زیست بوم های فناوری در بسیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت ظرفیت زیست بوم های فناوری در حوزه کشاورزی

محدودیت ظرفیت زیست بوم های فناوری در حوزه کشاورزی