مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 13:052022-12-07اقتصادي

بحران خاک جدی تر از بحران آب


زنگ خطر بحران خاک حتی خطرناک تر از آب در ایران از مدت ها قبل به صدا درآمده است اما علی رغم توصیه ها و تاکیدات فراوان نسبت به بهره برداری صحیح و جلوگیری از فرسایش و حفظ حاصل خیزی خاک، - هنوز هم فرسایش خاک در حال تشدید است.

بحث خاک و بحران فرسایش خاک در ایران به اندازه بحران کمبود آب مهم است و چه بسا بیشتر از آن نیز اهمیت دارد.

تحقق امنیت غذایی به عنوان اولویت نخست هر کشوری هم مدیون رشد و پرورش محصولات کشاورزی در یک بستر حاصلخیز و باکیفیت خاک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهاردهم آذرماه مصادف با پنجم دسامبر سال میلادی به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری شده است و در ایران نیز از 12 تا 18 آذرماه به عنوان هفته خاک شناخته می شود تا شاید توجه به این طلای ارزشمند کره زمین بیش از پیش شود.

برنامه هایی در جهت آگاهی رسانی و اطلاع رسانی درباره اهمیت خاک هزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی به مناسبت هفته خاک برگزار شده است.

قانون حفاظت از خاک در قالب پنج بخش در سال 98 به تصویب رسیده است اکبر فتحی، رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی روز چهارشنبه، 16 آذرماه در مراسم هفته خاک که در محل سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به تدوین قانون حفاظت از خاک در کشور، گفت: قانون حفاظت از خاک در قالب پنج بخش در سال 98 به تصویب رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران خاک جدی تر از بحران آب

بحران خاک جدی تر از بحران آب