مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-07سياسي

«دانشجو اذان بگو، نماز امت دارد قضا می شود»


لفظ دانشجو در کنار معنی دانش جو بودن، همواره برای ما تداعی گر الفاظ دیگری مانند از جمله پرسش گری، مطالبه گری، بیدارگر جامعه و .

بوده و تعبیر شهید بهشتی در وصف جایگاه و نقش دانشجو در جامعه که می گوید «دانشجو مؤذن جامعه است، - ایسنا/همدان لفظ دانشجو در کنار معنی دانش جو بودن، همواره برای ما تداعی گر الفاظ دیگری مانند از جمله پرسش گری، مطالبه گری، بیدارگر جامعه و .

بوده و تعبیر شهید بهشتی در وصف جایگاه و نقش دانشجو در جامعه که می گوید دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود ، نشان از اهمیت این جایگاه در جامعه دارد.

به تعبیر مورخان، جنبش سازمان یافته دانشجویی در ایران از سال 1313 با اتحادیه دانشجویی حزب توده آغاز به کار کرد و پس از آن، تشکل های اسلامی دانشجویی نیز شکل گرفت و همین تشکیلات، باعث شد تا دانشجویان در حوادث مهم کشور، نقش پررنگی داشته باشند.

جامعه دانشجویی کشور پس از حدود دو سال فعالیت مجازی و غیرحضوری با بازگشایی مجدد و از سرگیری حضوری فعالیت های آموزشی، دوره جدیدی را شروع کرده و مطالبه گری و فعالیت های دانشجویی نیز در تلاش است که به روال سابق خود برگردد و انتظار می رفت دانشگاه های استان همدان پس از بازگشایی در فروردین سال جاری تاکنون، حداقل انتخابات شورای صنفی دانشجویان را برگزار می کردند تا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دانشجو اذان بگو، نماز امت دارد قضا می شود»

«دانشجو اذان بگو، نماز امت دارد قضا می شود»